The Brazilian company Vulcabras, bought the factory in India.

The Brazilian company Vulcabras, bought the factory in India.

Real strong competition from imported motivated Decision; company expects to generate 8000 direct jobs and indirect in the country

AE | 18/04/2011 08:45 A + A-

Largest shoe manufacturer in Brazil, Vulcabras of businessman Pedro Grendene, took a bold decision: bought a factory in India and is transferring to the Asian country the most labor-intensive to its production of shoes. The decision was motivated by reduced competitiveness in Brazil caused by real and strong import competition.

Read also:

Vulcabras threatens to produce outside of Brazil will not exchange change

The company closed on Friday the acquisition of a shoe factory located in Chennai, one of five major cities of India. A due diligence will occur in the next 40 days to check the status of company and the deal will be signed in early June. The value of the acquisition were not disclosed, but including investments to be made in the first two years the Vulcabras will invest $ 50 million in its operation Indian.

The Chennai unit now employs a thousand people and the Vulcabras plans to increase that number to 5000 in one and a half. As will also work with companies local contractors, the company is going to generate 8 one thousand direct and indirect jobs in China.

Today, Vulcabras has 40 000 people in Brazil and 4000 in Argentina. The company is not the only internationalization of the production.

Companies like Natura and Vicunha Textiles are doing the same search in greater competitiveness. The information is from newspaper O Estado de S. Paulo.

Brasileira Vulcabras compra fábrica na Índia

Real forte e concorrência de importados motivaram a decisão; empresa espera gerar 8 mil empregos diretos e indiretos no país

AE | 18/04/2011 08:45

Maior fabricante de calçados do Brasil, a Vulcabras, do empresário Pedro Grendene, tomou uma decisão arrojada: comprou uma fábrica na Índia e está transferindo para o país asiático a parte mais intensiva em mão de obra de sua produção de tênis. A decisão foi motivada pela redução de competitividade no Brasil provocada pelo real forte e pela concorrência dos importados.

Leia também:

A empresa fechou na sexta-feira a aquisição de uma fábrica de calçados sediada em Chennai, uma das cinco maiores cidades da Índia. Uma due diligence ocorrerá nos próximos 40 dias para verificar a situação da empresa e o negócio será assinado no início de junho. O valor da aquisição não foi divulgado, mas incluindo os investimentos que serão feitos nos primeiros dois anos a Vulcabras vai aplicar US$ 50 milhões em sua operação indiana.

A unidade de Chennai emprega hoje mil pessoas e a Vulcabras pretende aumentar esse número para 5 mil em um ano e meio. Como vai trabalhar também com empresas terceirizadas locais, a empresa brasileira vai gerar 8 mil empregos diretos e indiretos no país asiático.

Hoje, a Vulcabras conta com 40 mil pessoas no Brasil e 4 mil na Argentina. A empresa não é a única a internacionalizar parte da produção. Companhias como Natura e Vicunha Têxtil estão fazendo o mesmo em busca de maior competitividade. As informações são do jornal O Estado de S. Paulo.

Advertisements

About ROEMER ASIA CONSULTING - HR EXPERTS

Welcome to ROEMER ASIA, a corporation based in principle that good service is the one with strategic characteristics. "Our professional team must understand the customer needs to propose solutions. With good questions, we can give satisfactory answers. It essential to provide a service, never fail to have arguments to ground them and explain the results obtained. And the service must show a strategic customer who hired us, a result highly specialized and adapted to add the business, a differential. To contact us in Brazil just dial 551134383262 or asia@roemer.com.br Bem-vindo a Roemer ÁSIA, uma CORPORAÇÃO baseada no princípio de que um bom serviço é aquele com características estratégicas. "O nosso time profissional deve compreender as necessidades dos clientes para propor soluções. Com boas perguntas, podemos dar respostas satisfatórias. É fundamental para prestar um serviço, nunca deixar de ter argumentos para fundamentá-los e explicar os resultados obtidos. E o serviço estratégico deve mostrar ao cliente que contratou-nos, um resultado altamente especializado e adaptado para adicionar ao negócio, um diferencial. Para nos contatar 551134383262 ou asia@roemer.com.br
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s